Науково-дослідна тема кафедри

Колективна тема науково-дослідної роботи кафедри спеціальної та інклюзивної освіти:

«ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В СПЕЦІАЛЬНІЙ ТА ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ»

(Psychological and pedagogical support of children with special educational needs in special and inclusive education)

Державний реєстраційний номер: 0122U000520

 

Керівники наукової теми:

Миронова Світлана Петрівна (д.пед.н., професор).

Михальська Світлана Анатоліївна (д.пс.н., професор).

Мета дослідження: розробка та апробація психолого-педагогічного забезпечення супроводу дітей з різними порушеннями психофізичного розвитку в спеціальних закладах та в умовах інклюзивного навчання.

 

Проблеми наукових досліджень:

  1. Реалізація індивідуального підходу в освіті дітей з особливими освітніми потребами.
  2. Забезпечення корекційно-розвиткового складника освіти та психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в різних типах закладів.
  3. Впровадження інноваційних технологій в навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами.
  4. Прикладні аспекти виховання, розвитку особистості, збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами.
  5. Партнерська взаємодія як умова психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами в різних типах закладів.
  6. Співпраця з родинами дітей з особливими освітніми потребами.
  7. Професійна компетентність фахівців як умова ефективності психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами.
  8. Формування здатності до психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами у процесі підготовки фахівців у ЗВО.

 

Основні виконавці: д.п.н. С.Миронова, д.пс.н. С.Михальська, к.пс.н. М.Буйняк, д.філ. Т.Валько, к.п.н. О.Дмітрієва, к.п.н. Т.Докучина, к.п.н. І.Марціновська, к.пс.н. Ю.Михальська,  к.п.н. О.Чопік.

 

Залучені виконавці: к.пс.н. Н.Дідик, д.п.н. Т.Опалюк; аспіранти ОНП Спеціальна освіта.  

 

Індивідуальні теми та проблеми наукових досліджень в межах колективної теми

Миронова С.П. Змістові, організаційні та методичні засади підготовки педагогів до роботи з дітьми з ООП (проблема 7).

Корекційно-розвиткова робота з дітьми з ООП в різних типах закладів (проблеми 1, 2).

Супровід осіб з ООП в умовах інклюзивного навчання (проблема 5).

 

Михальська С.А. Професійний розвиток фахівців спеціальної освіти (проблеми 7, 8).        

Методи комплексної оцінки розвитку дітей з ООП (проблеми 1, 5).

Використання інноваційних технологій у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (проблема 3).

 

Валько Т.І. Особливості корекційно-розвиткової роботи з дітьми раннього віку при порушеннях нейророзвитку (проблеми 2, 3).

Формування уявлень про сім’ю у підлітків з інтелектуальними  порушеннями, які навчаються у різних типах закладів (проблеми 4, 5).

 

Буйняк М.Г. Підготовка фахівців спеціальної освіти до партнерства у професійній діяльності (проблеми 5, 6, 8).

Корекційно-розвиткова робота з дітьми з інтелектуальними та складними порушеннями розвитку (проблеми 2, 7, 8).

 

Дмітрієва О.І. Формування комунікативної компетентності фахівців спеціальної освіти (проблеми 7, 8).

Дослідження історичних аспектів спеціальної педагогіки в Україні та за кордоном (проблема 7).

 

Докучина Т. О. Теоретичні та методичні засади формування професійної мобільності фахівців спеціальної освіти (проблема 7).

Моделі психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП в різних типах закладів (проблема 7).

Психологічні особливості розвитку та навчання дітей з інтелектуальними порушеннями (проблеми 2, 4).

 

Марціновська І.П. Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни (проблеми 5, 7).

Особливості навчання та виховання дітей з розладами спектру аутизму (проблеми 1, 2).

 

Михальська Ю.А. Реабілітаційні технології у роботі з дітьми з ООП (проблема 4).

Впровадження здоров’язбережувальних технологій в роботі з дітьми з ООП (проблеми 3, 4).

 

Чопік О.В. Корекція розвитку особистості дітей з ООП (проблеми 1, 4).

Інклюзивна компетентність педагогів в закладах освіти з інклюзивним навчанням (проблеми 2, 5, 7).

 

Дідик Н. М. Формування здорового способу життя у осіб з ООП (проблеми 4, 7).

 

Опалюк Т. Л. Педагогічне забезпечення розвитку особистості осіб з ООП (проблема 4).

 

Бондар В. С. Взаємозв’язок педагогічного і медичного впливу у формуванні здоров’язбережувальної компетентності осіб з особливими освітніми потребами (проблеми 4, 5).

 

Боровець Д. П. Розвиток прогностичних функцій уяви у молодших школярів з РСА (проблема 2).

 

Брилінський Д. О. Педагогічні умови соціальної інтеграції старшокласників з особливими освітніми потребами засобами туризму (проблема 4).

 

Бушляков А. О. Розвиток мовленнєвої діяльності учнів з інтелектуальними порушеннями засобами фізичної активності у початковій школі (проблема 4).

 

Зан О.М. Формування прогностичних умінь у школярів з інтелектуальними порушеннями засобами образотворчого мистецтва (проблема 2).

 

Мелевська Т. М. Формування лексичного компонента у дітей 4-х років з загальним недорозвитком мовлення засобами інтерактивних технологій (проблеми 2, 3).

 

Моргун В.В. Педагогічні умови формування громадянських цінностей у молодших школярів з інтелектуальними порушеннями (проблема 4).

 

Помирляну О. Т. Підготовка майбутніх корекційних педагогів до формування життєвих навичок у дітей з інтелектуальними порушеннями (проблема 8).

 

Романишина Н. С. Формування комунікативної компетентності у молодших дошкільників з загальним недорозвитком мовлення (проблема 2).

 

Семенець А. І. Психолого-педагогічний супровід здобувачів освіти з особливими освітніми потребами у закладі вищої освіти (проблема 5).

 

Старик С. В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з інтелектуальними порушеннями (проблеми 1, 3).