На базі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка 9 листопада 2022 року відбулась ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти». Організаторами виступили: кафедра спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; кафедра спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, кафедра спеціальної освіти і соціальної роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, ГО Центр психологічної допомоги «Гармонія», Українська асоціація корекційних педагогів.
Конференція відбувалася на платформі Google meet з прямою трансляцією на каналі youtube.
У роботі конференції взяли участь 167 учасників із 12 областей України, учасник з держави Ізраїль. Серед них 11 докторів і 38 кандидатів наук, викладачі, аспіранти з 15 закладів вищої освіти, директори шкіл, реабілітаційних закладів, працівники інклюзивно-ресурсних центрів, педагоги та психологи закладів дошкільної та середньої освіти, представники департаментів освіти і громадських організацій.
Учасники конференції взяли участь у пленарному засіданні, 5 секційних засіданнях, засіданні круглого столу з підведення підсумків роботи конференції.
У процесі роботи конференції відбулось обговорення наукових і практичних питань у такому проблемному полі:
КОНФЕРЕНЦІЯ УХВАЛИЛА
Порушити клопотання перед Міністерством освіти і науки України про підтримку і сприяння розв’язанню вагомих напрямів розвитку освіти дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні:
– підтримка спеціальних закладів для дітей з інтелектуальними порушеннями розвитку з метою забезпечення повноцінного комплексного психолого-педагогічного супроводу, медичної допомоги, реабілітації осіб з ООП відповідно до їх потреб і можливостей в умовах війни та післявоєнний період;
– надання більшої самостійності закладам освіти для гнучкого планування корекційно-розвиткових занять під час воєнного стану та післявоєнний період;
– розвиток мережі закладів соціального супроводу для осіб з тяжкими ментальними порушеннями, складними порушеннями розвитку в контексті забезпечення рівних можливостей для всіх;
– соціальна та психологічна підтримка педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, недопущення зміни матеріальних умов забезпечення їхньої праці.
Про автора